Severní tangenta by hradecké dopravě mohla pomáhat v roce 2031

Příprava takzvané severní tangenty u Hradce Králové, která má odvést dopravu na silnici I/11 mimo město, po více než roce o něco pokročila. Ředitelství silnic a dálnic získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu na okolí (EIA). Předpokládaný termín zahájení stavby je prosinec 2028, hotovo má být o tři roky později. Řeitelství muselo během minulých let změnit projekt, na komunikaci by měl vzniknout i tunel.

Úspěch s dokumentací EIA slaví už podruhé, proces zdárně završilo už v září 2015, projekt ale muselo od té doby změnit. V některých úsecích se trasa posune až o desítky metrů, nově jsou uvažované všechny křižovatky jako mimoúrovňové a na trase dlouhé přes 15 kilometrů také (paradoxně v rovině) vznikne více než půlkilometrový tunel.

Tunel kvůli letišti

Důvodem pro zahloubení a zakrytí části nové silnice je blízké letiště a snaha nenarušit jeho ochranné pásmo. „Požadavek na zakrytí trasy do hloubeného tunelu vzešel z projednání s dotčenými orgány a provozovatelem letiště,“ píše se v dokumentaci EIA. Tunel bude hloubený a bude muset být vybaven čerpadly vody.

Právě vody se týká i několik podmínek, které Krajský úřad Královéhradeckého kraje vydal spolu se souhlasným stanoviskem. ŘSD bude muset například sledovat hladiny v okolních studnách, zajistit ekologický odvod vyčerpaných vod do vod povrchových (případně do kanalizace) či aktualizovat akustickou studii.

Trasa vede od nově navržené okružní křižovatky ulic Náchodská a Kotrčova na severozápadním okraji Hradce (kousek odsud na jih bude odstraněn úrovňový přejezd v Plotišti) po severním okraji krajského města, prochází areálem letiště a mezi průmyslovou oblastí na Slezském Předměstí a obcemi Piletice a Slatina. Na jižním okraji lesa Dehetník se přimyká k železniční trati Velký Osek – Choceň a pokračuje až k Třebechovicím, kde se po překonání železniční tratě napojuje na stávající I/11.

Předpokládaný termín zahájení stavby je podle dokumentace EIA prosinec 2028, hotovo má být o tři roky později.

Komentáře ke článku

Přidat komentář ke článku

K tomtuto článku zatím nebyl vložen žádný komentář.
Váš názor nám není lhostejný, podělte se o něj také s ostatními uživateli a napište první komentář.

Vložit nový komentář

(nebude zveřejněn)
(nepovinné)
Doporučujeme
Nahoru